سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معرفی ورزش های مناسب بارداری

یکی از بهترین راه حل ها برای تسکین دردهای دروان بارداری ورزش کردن است. ورزش مایه آرامش درد کمر و برطرف کننده مشکلات خواب در خانم های آبستن می شود. ورزش هم برای سلامت والده و هم برای سلامت جنین پیشنهاد می شود و به والده کمک می کند دوران بارداری و وضع حمل سالمی داشته باشد.

 

معرفی ورزش های مناسب بارداری

 

توصیه می شود پیش از شروع ورزش، حتما با پزشک متخصص خویش صحبت کنید و با توجه به شرایط خودتان از پزشک بخواهید ورزش های پسندیده را به شما معرفی کند. به طور کلی برخی از ورزش ها برای دوران بارداری پیشنهاد می شوند و برای اینکه با بهترین ورزش در دوران بارداری آشنا شوید، نوشتار پایین را مطالعه کنید.

 

بهترین ورزش در دوران بارداری

شنا

یکی از ورزش هایی که برای دوران بارداری رهنمود می شود، شناست. این ورزش تسکین دهنده درد کمر در خانم های حامله است. شنا برای سلامت گسترده ها کارساز است و تورم مچ پا را آرامش می دهد. حتما پیش از شروع شنا و یا پیوسته دادن این ورزش در دوران بارداری با طبیب خویش رایزنی کنید.

 

یوگا

یوگا از جمله ورزش های است که کمک می کند ماهیچه های اصلی بدن تقویت شوند، درد کمر دوران بارداری کمتر شود و مایه برپایی تسکین بیشتر در بانو های آبستن می شود. یوگا کمک می کند فرایند زایمان آسان تر و سریع تر سپریدن شود. قبل از وضع حمل در کلاس های یوگایی که با تمرکز بر ریلکسیشن سپریدن می شود، شرکت کنید. توصیه می شود در این دوران “hot yoga” انجام ندهید و بهتر است روی کمر خود طویل نکشید. حتما پیش از سپریدن هر نوع جنبش ورزشی با پزشک خویش رایزنی کنید.

 

معرفی ورزش های مناسب بارداری

 

دوچرخه ثابت

اگر شما قصد اتمام حرکت های ورزشی را دارید، دوچرخه تغییر ناپذیر یک ورزش امن برای دوران بارداری است. این ورزش بدون این که فشاری بر مفاصل شما وارد کند، مایه تقویت تپش قلب می شود. همزمان با رشد جنین و بزرگ شدن شکم در دوران بارداری، شما می توانید فرمان دوچرخه را تنظیم کنید تا به راحتی ورزش کنید. توصیه می شود پیش از اتمام این ورزش، حتما با پزشک خود مشورت کنید.

 

پیاده روی سریع

یکی از راحت ترین و در دسترس ترین ورزش ها، پیاده روی است. با پزشک خویش مشورت کنید و اگر مشکلی برای شما قبل نمی آید، پیاده روی را شروع کنید. پیاده روی باعث تقویت ماهیچه ها شده و حال شما را بهتر می کند. (آرامش فکری)

پیاده روی از جمله ورزش هایی است که بانو ها از ابتدای دوران بارداری لغایت زایمان می توانند انجام دهند. (طبق عقیده پزشک) اگر شما قصد دارید به تازگی پیاده روی را شروع کنید، توصیه می شود نخست تقریبا  سه روز در هفته یک پیاده روی نصف سریع داشته باشید و تدریجا تعداد روزها و سررسید پیاده روی خویش را افزایش دهید.

ورزش های کششی، ایروبیک (low-impact Aerobics) و … از دسته بهترین ورزش در دوران بارداری هستند.سعی کنید در این دوران آب زیادی بنوشید تا بدن شما هیدراته باقی بماند.

حتما پیش از سپریدن هر گونه جنبش ورزشی، با طبیب خویش رایزنی کنید و برای ورزش کردن هم به مربی خویش تذکر کنید که حامله هستید.

 

معرفی ورزش های مناسب بارداری

 

در صورتی که مایل هستید در مورد زمان بارداری اطلاعات بیشتری کسب کنید به سایت مرکز مشاور زنان مراجعه کنید.