سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ماساژ درمانی در زمان بارداری

دوران بارداری یک تجربه دشوار اما شیرین برای هر خانمی است و سلامت والده و جنین در این دوران زیاد اهمیت دارد. برای اینکه در این نه ماهه بارداری بانو ها آسایش بیشتری داشته باشند، پزشکان با توجه به وضعیت خانم باردار، راهکارهای متفاوتی را به آنها رهنمود می کنند. مصرف خوراکی های مغذی، ورزش کردن در دوران بارداری و ماساژ درمانی در این دوران، از دسته این پیشنهاد هاست. برای اینکه در باره تأثیر ماساژ درمانی در بارداری اغلب بدانید، نوشتار زیر را مطالعه کنید.

 

ماساژ درمانی در زمان بارداری

 

ماساژ درمانی در دوران بارداری

قبل از اتمام هر گونه ورزش یا مشت و مال در دوران بارداری، پیشنهاد می شود با پزشک خویش رایزنی کرده و در چهره موافقت پزشک، برای ورزش کردن یا ماساژ، اقدام کنید. ماساژ درمانی بنیادی در دوران بارداری، به تن خانم آبستن کمک می کند مواد زائد حاصل از متابولیسم را دفع کرده و برآیند اینکه دانستن خستگی والده حامله کمتر می شود و به او کمک می کند در طول روز انرژی اکثریت داشته باشد. ماساژ درمانی در دوران بارداری ، باعث کاهش خفقان بر روی قلب والده می شود، به همین انگیزه مایه می شود فشار خون در این دوران مهار شود.

کاهش ناراحتی های عضلانی (گرفتگی، تنش عضلانی و اسپاسم سفتی) از آنگونه تأثیر مشت و مال درمانی در بارداری است. ماساژ درمانی در این دوران کمک می کند سرعت دفع مواد زائد عضلانی همانند اسید لاکتیک، اغلب شود.

 

ماساژ درمانی در زمان بارداری

 

تأثیر مشت و مال درمانی در بارداری


  • کاهش اضطراب و حس افسردگی دوران حاملگی هم از آنگونه تأثیر مشت و مال درمانی در بارداری است.
  • ماساژ در دوران حاملگی مایه درمان جریان خون می شود و در نتیجه اکسیژن و مواد مغذی بیشتری به سلول های مادر و جنین می رسد و رشد جنین بهتر قبل می رود.
  • پایداری وضعیت هورمونی مادر، یکتا سایر از تأثیرات مشت و مال درمانی در بارداری است.
  • ماساژ درمانی در دوران بارداری و به خصوص در سه ماهه آخر، مایه نرمش اغلب عضلات و ماهیچه ها می شود و در نتیجه زایمان بهتر و راحت تر انجام می شود.
  • تقویت سیسم عصبی بدن و تسکین بیشتر مادر، احد دیگر از تاثیرات مثبت ماساژ درمانی در دوران بارداری است.در نتیجه به مادر کمک می کند آرامش بیشتری داشته باشد و خواب عمیق تری را تجربه کند.
  • با رشد جنین و بالا رفتن وزن خانم، تحمل سنگینی وزن کمی دشوار می شود. ماساژ درمانی کمک می کند، تنگنا و استرس در مفاصل کمتر شده و برآیند اینکه والده بهتر بتواند وزن خود را تحمل کند.

منبع : سایت مرکز سلامت زنان