سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جلوگیری از آفتاب سوختگی در بارداری

اغلب افراد از گذراندن یک روز در کنار یا استخر لذت می برند، جایی که گرمای آفتاب بر گونه های آنها بوسه می زند. با وجود اینکه مقدار مقداری آفتاب مایه تولید ویتامین D می شود، مقدار بسیار آن برای هیچکس خوب نیست. و اگر شما حامله هستید، خطر آن اغلب است.

 

آفتاب سوختگی در بارداری

 

در چهره صرف کردن وقت زیاد زیر آفتاب، به غیر از خطر سرطان پوست، نسوان حامله خطرات دیگری را نیز باید در عقیده بگیرند. این خطرات دربرگیرنده کل چیز است از سوختگی سطحی گرفته لغایت دهیدراته شدن و خالی شدن ذخایر اسید فولیک.

 

خطرات حمام آفتاب در بارداری

هنگامی که آبستن هستید، افزایش سطح هورمون ها در بدن مایه می شود که پوستتان حساس تر شود و راحت تر در معرض آفتاب بسوزد. در واقع، سلول های فرآوری کننده پیگمان – همان هایی که مایه می شوند برنزه شوید- هنگامی که در معرض اشعه UV خورشید قرار می گیرید، باعث می شوند که پوست شما مستعد تغییر رنگ شود.

به جای برنزه شدن، ممکن است در پایان دچار کک و مک های فراوان و یا حتی ملاسما، لکه های خاکستری-قهوه ای که معمولاً روی نوع برپایی می شود، شوید. این را با این واقعیت ترکیب کنید که بارداری سیستم ایمنی را هوشیار می کند بعد متوجه شدید که چرا خطر سرطان پوست طی بارداری در صورت دوراندیشیدن نکردن، افزایش می یابد.

همچنین گرمابه آفتاب باعث تفریق مایعات تن می شود، در نتیجه فرد دهیدراته یا گرمازده می شود. این فقدان مایعات سپس می تواند باعث فشار بی مورد و برآیند اینکه انقباضات زودرس شود. هنگامی که گرما زده می شوید، دمای بدنتان افزایش می یابد که می تواند منجر به نقایص جنینی شود.

و در نهایت، اشعه های UV خورشید می توانند در تن فولیک اسید را که مایه تفریق خطرات نقص جنین می شود، بشکنند. این برای رشد عصبی نوزاد شما به خصوص در 12 هفته اول خطرناک است.

 

زیر آفتاب پروا کنید

علی رغم خطرات، اکثر نسوان نمی توانند به سادگی از آفتاب دوری کنند. اگر شما هم این طور هستید، ناامید نشوید. لغایت زمانی که با پایش عمل کنید، ایمن خواهید بود. حتی اگر تنها به یک پیک نیک یک ساعته می روید، باید مراقب باشید و اقدامات لازم را برای نگهداری از پوستتان سپریدن دهید. در اینجا برخی از پیشنهاد ها را در باره شیوه مراقبت از خودتان و نوزادتان در برابر آفتاب ذکر می کنیم.

 

از کرم ضد آفتاب کاربرد کنید

بر اساس گفته گروه فعالان پیرامون زیست، یک سازمان غیردولتی که اثربخشی کرم های ضد آفتاب را ارزیابی می کند، شما باید از کرم ضد آفتاب به عنوان واپسین سد دفاعی در برابر روشنایی خورشید استفاده کنید. در ابتدا باید بدنتان را بپوشانید که دربرگیرنده ابهام کلاه، عینک آفتابی و لباس های سبک می شود. سپس به عنوان سد حفاظتی نهایی، از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

 

آب زیادی با خود بیاورید

با نوشیدن حجم زیادی از آب خالص می توانید بدنتان را خنک نگه دارید و از گرمازدگی جلوگیری کنید. به یاد داشته باشید که نباید دمای بدنتان افزایش یابد و بهترین گذرگاه برای خنک ابقاء در خارج از منزل نوشیدن آب است. وانگهی شدنی است بیچارگی داشته باشید که یک پنکه شارژی با خویش بیاورید لغایت بدنتان را خنک نگه دارید بخصوص اگر روز خیلی گرمی باشد.

 

در ساعات اوج حرارت خارج نروید

سعی کنید بین ساعات 10 صبح لغایت 2 پس از ظهر از نور خورشید دوری کنید زیرا در این ساعات اشعه های خورشید در نیرومند ترین حالت هستند. به یاد داشته باشید، اشعه های خورشید حتی برای تندرست ترین نسوان حامله هم خطرناک هستند. در نتیجه، اکثر پزشکان حمام آفتاب را پیشنهاد نمی کنند. اگر مجبورید که در معرض آفتاب باشید، سعی کنید با یک چتر کبیر از خودتان نگهداری کنید.

 

شکم خود را بپوشانید

بله، درست است که اکثر سلبریتی های باردار در کناره با بیکینی عکس می گیرند ولی به راستی گزینش درست تر یک تانکینی یا جامه حمام یک تکه حاملگی است. زیرا شکم برآمده شما اشعه ها را از هر گوشه ای اخذ می کند، خطر آفتاب سوختگی اکثریت هم دارد. به علاوه، اگر می خواهید که خط سیاه یا همان خط حاملگی که از بالا الی ذیل شکم دیده می شود، طایفه تر نشود، باید شکم خویش را بپوشانید.

 

کرم ضد آفتاب را به درستی گزینش کنید

اثر اشعه UV خورشید بر پوست به نکوداشتن مشخص شده است. علاوه بر گمان کردن سرطان پوست، این اشعه های خطرناک می توانند باعث لکه های شمسی و کهولت زودرس شوند. در نتیجه کرم های ضدآفتاب بیشتر بهترین گزینه برای خنثی کردن این اشعه ها هستند ولی این کرم ها برای نسوان باردار چقدر ایمن هستند؟

معمولاً کرم های ضدآفتاب اشعه های UV را یا یکتا از این سه ماده بلوک می کنند – اکسی بنزون، روی اکسید و تیتانیوم دی اکسید. در میانی این سه ماده، اکسی بنزون مونث ایست که زنان آبستن باید متعلق به اجتناب کنند. برخلاف روی اکسید و تیتانیوم دی اکسید، که بر روی پوست پیمان می گیرند، اکسی بنزون به درون پوست جذب می شود و بیشتر برای کمک به جذب مواد سایر به پوست کاربرد می شود و نهایتاً وارد جریان خون می شود.

 

خطرات اکسی بنزون

بر پای بست، گفته گروه فعالان پیرامون زیست، اکثر کرم های ضد آفتاب، لوسیون های بدن، درخشان کننده های لب و رژ لب ها دارای ماده خطرناک اکسی بنزون هستند. حتی بعضی از کاندیشنرهای مو و عطرها دارای اکسی بنزون هستند. نه فقط اکسی بنزون با آلرژی ها مرتبط است بلکه مایه تخریب سلول ها و هورمون ها هم می شود. با این حال، هنوز در شماری از محصولات مراقبت از پوست از قبیل کرم های ضدآفتاب استعمال دارد.

در واقع، مراکز مهار مرض یک مطالعه ای را انجام دادند و اثرات اکسی بنزون را در 97% شرکت کنندگان یافتند. علاوه بر این، زنان و دختران جوان حائز بالاترین غلظت بودند به دلیل اینکه آنها از محصولات مراقبت از پوست بیشتر از مردان و پسران استفاده می کنند.

در نتیجه، بهتر از محصولات در بر گیرنده اکسی بنزون امتناع کنید به خصوص هنگامی که آبستن اید. چند رهنمود در باره گزینش کرم ضد آفتاب پسندیده هنگام بارداری:

 

تمام برچسب ها را بخوانید

همانطور که قبلاً گفته شد، بهتر است کرم ضد آفتابتان حائز اکسی بنزون نباشد. این ماده شیمیایی، که جذب پوست می شود مایه تفریق وزن نوزاد هنگام تولد می شود. همچنین یک عامل خطر برای بیماری کرنری قلب، تنگنا خون، دیابت گونه 2 و مرض های سایر است. اکسی بنزون باعث تداخل در هورمون های تن نیز می شود که به نوبه خویش باعث برپایی مشکلاتی در جنین می شود.

 

به جای افشانه ها از لوسیون ها کاربرد کنید

آژانس بین المللی تحقیقات در باره کارسینوژن ها اثر داده است که تیتانیوم دی اکسید هنگامی که در دوزهای بالا تنفس شود، یک کارسینوژن احتمالی است. به همین دلیل، گروه فعالان پیرامون زیست رهنمود می کند که زنان حامله (و نیز دیگران) از افشانه بهره‌گیری نکنند. همچنین، افشانه ها باعث می شوند که فرد نقطه ای را جا بگذارد یا خیلی مختصر ضدآفتاب بزند.

 

برچسب های SPF را بفهمید

وسوسه به کارگیری یک SPF خیلی بالا به شما پرماسیدن امنیت دروغین می دهد. برای مثال، SPF 30، 97% اشعه های خورشید را بلوک می کند و SPF 50، 98%. پس، فکر نکنید که وقتی از SPF 100 استفاده می کنید، کاملاً محافظت شده اید. صرف از SPF ای که انتخاب می کنید، شما هنوز باید کمینه هر دو ساعت یکبار و اگر به داخل آب می روید دفعات بیشتری کاربرد کنید.